//
esteu llegint...

Economia i treball

Paella i circ

Jo certament hi ha coses que no entenc, i una d’elles és com entén aquest equip de govern el treball social i l’acció social en el barri del Raval. Pense que de manera molt equivocada. L’altre dia ens assabentàrem en la Comissió de Benestar que al barri del Raval anaven a organitzar-se paelles populars per a 1.300 persones per a la festa de l’1 de maig, i la meua pregunta és: és això el que necessita el Raval? És eixa la prioritat en la inversió dels diners públics en el Raval? No oblidem que estem parlant que eixos diners els paguem entre tots a través d’impostos. No sé quin serà el pressupost final que costaran els ingredients per a eixes paelles però sé quin és el pressupost que inverteix l’Ajuntament en un programa d’intervenció social anomenat projecte RIU: 7.600€. Aquest projecte d’integració que està desenvolupat pel Centre de Salut Pública d’Alzira. Ja va en Algemesí per la seua IV edició. Comença en Algemesí en 2008 a treballar en el Raval i en 2011 rebé el Premi de Qualitat del Sistema Nacional de Salut, atorgat pel Ministeri de Salut en la seua cinquena edició. A finals de 2011 s’amplia el programa al barri de l’Alquerieta d’Alzira, i, si no estic equivocat ara també a Sueca. És un programa social molt prestigiós. Com us he dit en Algemesí duu en funcionament des de 2008 i està impulsat per personal de la Conselleria de Sanitat, participant també personal dels Serveis Socials municipals. € Enguany destinem 7.600€, 1.600 més que en 2012. Però sabeu quant destina l’Ajuntament d’Alzira que s’ha incorporat encara no fa dos anys? 33.360€, un 300% més! Em pregunte d’on eixen quasi 1.300 persones per a paelles del Raval si no hi viuen tantes. Si no s’ha donat la possibilitat d’apuntar-se a la gent de fora del Barri, si no s’ha fet propaganda com es fa en les paelles de la fira, del Carrascalet o del dia d’Europa, d’on ha eixit tanta gent. Què es pretenia amb açò? Promocionar la cohesió social en un barri amb tensions socials pot ser interessant. Promoure que els propis veïns s’autoorganitzen per a gestionar íntegrament l’esdeveniment pot ser fins i tot interessant; però no ha estat el cas. Estem parlant d’una paella que organitza en la pràctica l’Ajuntament d’Algemesí, en la qual es paguen 3 euros pels ingredients per a 10 persones, que ven els tiquets una associació del barri, però que on els propis membres de l’equip de govern acaben repartint els ingredients. Pur clientelisme electoral, ni més ni menys. Han de fer-se veure eixes coses, perquè és impossible no arribar a aquesta conclusió. Sé que des de l’equip de govern em van a criticar aquesta entrada i que es va a dir que si estic en contra del barri o en contra de les festes. Res d’això, si ho escric és per tot el contrari. Ni tan sols em desagrada la idea que es puguen fomentar unes paelles populars com a manera de fomentar la vida social al barri, però això s’ha d’organitzar i conduir d’altra manera i en el context d’un programa integral de rehabilitació física i social del barri. En última instància el que no podem enviar és el missatge erroni de que tot és subvencionable i molt menys quan el que s’intenta és treure rèdit polític i rendibilitat partidista de diners públics. Entre tots paguem l’esdeveniment però els beneficis electorals van per un partit: recordeu qui us donava els ingredients de la paella diran d’ací dos anys! L’interés pel barri s’ha de demostrar en el pressupost, s’ha de demostrar augmentant el finançament de programes com el Riu o el Barri Escola que s’està fent per una subvenció de la Caixa i no perquè l’Ajuntament aporte diners. Cal invertir en aquest barri, però no sols el dia 1 de maig, sinó tots els dies i cal fer-ho no per a treure rèdit electoral, sinó perquè ens interessen les persones. Des de Roma hem canviant poc, del pa i circ hem passat a la paella i circ.

Discussion

15 Responses to “Paella i circ”

  1. En el meu cas la Atencio que man donat a la biblioteca múnicipal deixa molt que dessitjar.
    Es una opinio personal.

    Posted by Anonim | 7 May 2013, 8:19
    • No conec el teu cas, però incidents o casos puntuals a banda, no és eixa la imatge que tinc, però de totes formes aquesta entrada no està jutjant el servei que es presta ni és la pàgina adequada. En tot cas segur que pot plantejar les teues queixes al propi servei de la biblioteca per a que les tinguen en consideració

      Posted by Josep | 7 May 2013, 16:36
    • La meua experiencia es tot el contrari, m’han ates molt be, fins i tot portant-me llibres d’altra biblioteca. Si he de dir que de vesprada de vegades hi ha molts gent al mostrador i axi si Es dificil donar bona atencio amb una persona nomes al prestec. Al meu parer s’hauria de separar el prestec de llibres del de DVD perque a mes la majoria de vegades als DVD hi han xiquets que son els que mes soroll fan.
      No entenc com s’ha decidir fer un centre polivalent mastodontic allunyat del centre mentre no es plantegen reformar i ampliar un poc la biblioteca, un edifici centric i mes accessible.

      Posted by Algemesinencs | 7 May 2013, 20:59
  2. Al Raval es podria fer al centre social una ludoteca on anaren els xiquets a fer deures i passar les vesprades, Es una forma que faces les tasques escolares, es combat el fracas escolar, la gent Es relaciona I xiquets i joves no es passen el dia al carrer.
    La conselleria d’Educacio vol fer per al proxim curs “clubs de deures” on professors jubilats donen repas als xiquets. Es podria mirar si el col.legi Salvador Andres o altres centres es poden acollir a aquest pla.

    Posted by Algemesinencs | 6 May 2013, 21:51
    • Existeix encara un programa millor, jo ho conec per l’institut que va en eixa línia, és el que cite de Barri Escola, un projecte que va en eixa línia dut per professionals que estan en contacte amb els centres implicats. Es fa per una subvenció -crec que de la Caixa-, però és per a aquest curs. Esperem que l’any vinent continue i si no caldrà buscar finançament. El que calen són programes d’aquest tipus i també una planificació a llarg termini, i per això cal saber prioritzar els recursos econòmics

      Posted by Josep | 6 May 2013, 21:59
  3. RESPOSTA A FERRO DEL 6
    Com a responsable de la biblioteca voldria fer un aclariment. La persona que t’ha atés este matí s’encarrega del préstec i devolució de llibres, així com de l’atenció i informació als usuaris. És una altra persona, en este moment, l’encarregada de registrar i donar d’alta els documents que entren a la biblioteca. Com que la forma d’entrada més habitual de llibres en la biblioteca és la compra o adquisició, la persona que t’ha atés ha pensat que l’hauríem comprat perquè no s’ha parat a mirar qui l’havia editat. El cas és que t’ha donat una informació errònia, involuntàriament. El llibre no l’hem adquirit sinó que ha entrat com a donació, com tots els que publica l’Ajuntament.

    Posted by Salut Cubells | 6 May 2013, 21:22
    • M’alegre, Salut que tot quede aclarit, anava a passar-te el comentari, però veig que no ha fet falta. A més m’alegre més per la contestació de baix de Ferro 6. Tot queda aclarit.
      Personalment tenia clar que devia ser un malentès, ja que sé que és impossible que l’Ajuntament es venga a si mateix el llibre.
      El que pense és que he de felicitar-nos tots per haver aclarit un equívoc molt humà i del qual ningú és responsable. És més jo li veig una cosa positiva, millor dues. L’interés que mostren els usuaris per la biblioteca i la valoració positiva que hi fan -si no els importés no farien aquest tipus de comentaris-, i dos el magnífic grup de treballadores que tenim al front d’aquest servei.
      Gracies a tots dos per participar.

      Posted by Josep | 6 May 2013, 22:04
  4. Abans de res voldria demanar disculpes perquè no sabia ben bé si aquest comentari calia posar-lo ací o a la pàgina d’inici. Bé després d’aquest aclariment, vull fer públic una situació personal.
    Avui, fent ressenya d’En Stéphane Hessel i després de llegir l’entrada de Josep, m’he indignat. INDIGNAT! La cosa no tindria trascendència si més no, no deixa de ser una anècdota dins del cúmul de preocupacions que té el món avui dia. El cas és que avui, aquest mateix matí, he anat a la biblioteca MUNICIPAL per a interessar-me pel llibre que recentment ha eixit publicat sobre “Josep Marco i la guerra de successió” dins dels actes de les VII jornades d’estudis, (http://www.algemesi.es/es/content/presentacion-del-libro-josep-marco-i-la-guerra-de-successio-actes-de-les-vii-jornades-destud) Fins ací tot normal, ja que l’havia vist a la venda i havia pensat d’agafar-lo de la biblioteca per tal de fer una primera lectura i després (segurament) comprar-lo (només val 8 euros)
    La meua sorpresa ha estat quan la bibliotecària, molt amablement com sempre m’ha atès i ha mostrat l’interès que sempre mostren(TOTES)m’ha dit que no el tenien, aleshores jo (IGNORANT) li he preguntat (ESTRANYAT) que si preveien tindre’l aviat? Resposta,no ho sabia, calia preguntar-li a la cap, però ella no tenia constància que l’hagueren rebut (ATENCIÓ ESTÀ EDITAT I PUBLICAT PER L’AJUNTAMENT D’ALGEMESÍ: http://algemesi.portalesmunicipales.es/va/sites/algemesi.portalesmunicipales.es/files/fonseditorial.pdf). Tot normal, podria ser que encara no el tingueren, perquè no?
    Als minuts ix la xica, molt amablement (I NO ESTIC SENT SARCÀSTIC, ÉS CERT QUE SEMPRE HAN SIGUT I SÓN AMABILÍSSIMES AMB MI)després de parlar amb la cap ix amb dos exempplars del llibre, el que demanava!
    Upf! he pensat, sort que els tenen perquè desitjava llegir-lo i començava a veure fantasmes en l’absència del llibre en la biblioteca pública MUNICIPAL.
    A! però, ara bé la indignació. M’han dit que en pocs dies em telefonaran perquè l’havien de prepara per a prestec, d’acord perfecte (jo vull ser el primer, els he dit) i m’han afegit:
    -No estava preparat perquè l’acabem de COMPRAR.
    COM??????????? COMPRAR?????????? però si està publicat per l’ajuntament MUNICIPAL?????????
    Clar tenint en compte que els han retallat el presupost només han pogut comprar DOS llibres (i sort que elles amb el seny i criteri que les caracteritza han decidit fer-ho) perquè, l’ajuntament d’Algemesí, pretenia deixar sense el llibre “anem a dir un poc conspicu” als usuaris i lectors de la biblioteca MUNICPAL?
    I després veus que no sé quants milions d’euros per a un pàrquing que només aparca qui li sobren els euros, que si paelles per a la integració (De qui? saben fer paelles les persones de Marroc, Rumania o qualsevol nacionalitat? no seria més interessant fer una classe teorica i pràctica sobre com fer un plat típic del país valencià i segurament seria més barat? dic jo humilment.
    Senyors! que el llibre val 8 euros, que si en donen deu només són 80 euros. Molt menys que qualsevol dinar, sopar, berenar o jornada festívola a la qual s’apunten cent i la mare. No crec que les arques MUNICIPALS s’enfonsen per donar deu (va 8) llibres.
    Per acabar. Torne a insistir en què potser és demagògic, segurament ho és no ho sé, no sóc polític, però que l’ajuntament publique llibres i no faça una donació ACCEPTABLE al fons de la biblioteca MUNICIPAL em sembla de molt poca estima per les coses que es fan dins de la pròpia administració local, poc de respecte cap a l’autor (QUE DAMUNT TAMBÉ ÉS DEL POBLE) i molt poc de sentit comú i consideració cap als centenars de persones que no disposen dels 8 euros per a comprar el llibre i el qual la biblioteca hi juga un paper de COHESIÓ, EQUILIBRI I INTEGRACIÓ SOCIAL. Espere que haja sigut un descuit del responsable de cultura o no sé qui serà el/la responsable, però… Només volia contar-vos l’anècdota INDIGNAT que m’ha passat aquest matí i encoratjar-vos a seguir aquestes pràctiques de ben a prop que es porten a terme (espere que siga només un cas aïllat, ESPERE)Parafrasejant Joan Tardà: PERDONEU, PERÒ ALGÚ HO HAVIA DE DIR!

    Posted by ferro del 6 | 6 May 2013, 14:17
    • Jo “ferro del 6” autor del comentari sobre la compra o donació del llibre esmentat anteriorment per part de la biblioteca pública municipal done fe, corrobore i em suscrip a les paraules vessades per la responsable de l’ens. Tot ha estat un mal entés argumental que m’han dut a precipitar-me en les conseqüències. Per tant admet la meua responsabilitat per dissortar unes hipòtesi sobre una informació o dada completament errònia, ja que el llibre citat ha estat donat a la biblioteca i no comprat com així m’ho han fet saber els responsables. Per últim voldria desvincular per complet cap personal o treballador de la biblioteca d’aquest assumpte, ni ells ni ningú relacionat amb el tema ha tingut res a veure, ens al contrari, reitere són un personal encantador i força professional.
      Demane disculpes de tot cor pels maldecaps ocasionats.
      Altra cosa és el tema de la integració i la macro paella que d’això si que no puc retractar-me en aquest moments.
      Reitere les disculpes. Perdó.

      Posted by ferro del 6 | 6 May 2013, 21:38
      • Ferro del 6. Els equívocs ens fan humans, i si una cosa queda clar, com ja he dit abans és que tots tenim interés en que la biblioteca funcione bé i tots sabem que està dut per un excepcional equip de professionals.
        Salutacions i gràcies per exposar públicament les teues inquietuds.

        Posted by Josep | 6 May 2013, 22:06
    • Si t’indigna que l’Ajuntament faça una paella (a mi també) però no t’indigna que Edite un llibre i que “només” compre dos (a mi si) et faig el següent raonament:

      1- Els llibres es poden penjar a la xarxa en pdf i són accessibles per tothom. (si es tracta de difondre idees, ara si vols fer negoci potser no)
      2- L’ajuntament no es qui (èticament no, legalment si)per a decidir amb els meus diners quins llibres mereixen ser editats i, conseqüentment, quins no.
      3- Pà i circ (du solei): Los mismos socialistas con distintos collares.

      Posted by Joan | 7 May 2013, 16:19
      • El tema de penjar els llibres en pdf és un tema amb el qual estic d’acord, però no és incompatible amb l’edició en paper.
        Una de les funcions de l’Ajuntament, per a mi és promocionar la cultura. Estem parlant d’unes actes d’un congrés fet a Algemesí i d’un tema local i al meu parer em sembla lògi que ho publique. El criteri existeix i és raonable. Un altra cosa és que es defense que mai una institució ha de publicar llibres. Eixe no és el meu criteri.

        Posted by Josep | 7 May 2013, 16:40
        • Bo, el missatge anava per l’altra persona però al cap i a la fi el que vull que compreneu és que si fer paella per a la “penya” és electoralista (hi estic d’acord) per què editar llibres només és un acte d’amor vers la cultura. O siga que quan m’agrada en què es gasten els diners cap problema, però quan no m’agrada no. Açò és molt comprensible humanament, però aquesta dinàmica no ens permetrà superar la fase de Papa-Estado, xiquet-súbdit. (Papà, papà Editam un llibre perfa! o No eres mon pare, tornam els meus diners i ja faré jo el que crega).

          Posted by Joan | 8 May 2013, 8:28
          • El criteri per a editar un llibre no és fer-li un favor a un autor, el criteri és la seua publicació siga d’interés local o social. Òbviament qui ha de decidir això ha d’ésser honest i no fer trampa. Jo no entenc la relació individu-Estat com al d’un menor amb un major, sinó com una associació cooperativa d’individus que generen unes estructures comunes i uns mecanismes -imperfectes- de control. El meu model no és no pagar impostos i fer el que vulga amb els meus diners, perquè això, a la llarga augmenta les desigualtats. No pagant impostos n solventem els problemes socials del Raval. Gastant-los mal tampoc. Caldrà doncs trobar, o almenys intentar-ho, el millor camí per superar això.

            Posted by Josep | 8 May 2013, 8:48
          • Mira Josep, portem molts anys de democràcia aplicant el mateix criteri. (el de cobrar impostos suportant la major esforç fiscal de tota la UE: presió fiscal/PIB) i efectivament no hi ha gaire diferències entre pobres i rics dins d’Espanya. Lamentablement la igualació ve sempre per baix. En altres països els pobres no són més pobres que en Espanya però els rics i la classe mitja si que són més rics que ací. Si el problema són les diferències la solució és impedir que hi hagi rics, és a dir, condemnar a la pobresa a tota una societat. En un món d’oportunitats tots no les aprofiten igual i això genera les diferències, però al cap i a la fi tots milloren la seva situació i hi ha mobilitat social. La gent del Raval necessita oportunitats més que nosaltres i no paelles ni llibres subvencionats per a minories.

            Posted by Joan | 8 May 2013, 13:56

Post a Comment

Solve : *
26 − 18 =


Subscriu-te per correu

Adreça electrònica

Dreceres

Col·labora econòmicament
Web de Més Algemesí

Agenda

  • 20 gener: SANT SEBASTIÀ DE VILA. INDEPENDÈNCIA D'ALGEMESÍ
  • 20 gener 19:15h – 20:00h: Processó cívica Sant Sebastià
  • 20 gener 20:00h – 21:00h: Lliurament Guardons d'Honor
  • 6 setembre: Avantvespra Festa: NIT DEL RETORN
  • 6 setembre 22:15h – 7 setembre 00:00h: Concert Extraordinari Banda Simfònica d'Algemesí
  • 7 setembre: Vespra de la Festa
  • 7 setembre 18:30h – 19:30h: Vespres a la Mare de Déu. SCHOLA CANTORUM
  • 7 setembre 21:00h – 8 setembre 00:00h: PROCESSÓ DE LES PROMESES
  • 8 setembre: FESTA MARE DE DÉU DE LA SALUT D'ALGEMESÍ
  • 8 setembre 09:00h – 12:00h: PROCESSONETA DEL MATÍ

Obert i en xarxa

Josep Bermúdez a FacebookJosep Bermúdez a TwitterTuenti de Josep Bermúdez

Ajuda’ns econòmicament